فهرست بستن

ایجاد حس شادی با ترشح سروتونین

سروتونین(SEROTONIN) یکی دیگر از هورمون هاییست که ترشح آن باعث ایجاد حس شادی و شادابی در انسان می شود.مطالعات نشان داده است ترشح برخی از هورمون ها در بدن انسان باعث ایجاد حس شادی و شعف می شوند و با دانستن تکنیک های که این ترشح را افزایش می دهند م توان مدت بیشتری از روز را با انرژی بیشتر سپری کرد.

استفاده از این تکنیک ها برای سالمندان نیز توصیه می شود چرا که یکی از شایع ترین آسیب های روانـی که در این افراد دیده می شود افسردگی است.

در ادامه به 4 تکنیک برای ترشح سروتونین می پردازیم.

1- تابش نور خورشید

نور خورشید یکی از منابع غنـی و سرشار از عناصر مفید و مورد نیاز بدن است. قرار گرفتن در معر نور خورشید و دریافت آن یکی از راه های ترشح سروتونین در بدن است. البته نور خورشید در افزایش سطح ویتامین D بدن نقش ویژه ای دارد.

2- پیاده روی کردن

پیاده روی یکی از ساده ترین تمرینات فرح بخش و آرامبخش است. این مورد به دلیل همخوانـی بیشتر با شرایط جسمی سالمندان بیشتر توصیه می شود و پیاده روی های منظم روزانه می تواند انرژی و شادی سالمندان را افزایش دهد.

3-تمرینات مدیتیشن

ریلکسیشن و تکنیک های مدیتیشن برای تخلیه ذهن از فشارهای روزانه بسیار مناسب است. تحقیقات نشان داده این کار در ترشح سروتونین و ایجاد شادی نیز تاثیر خوبی دارد و با فراگیری تکنیک های آن می توان از مزایای خوب آن برخوردار شد.

4-ورزش های هوازی

ورزش های خارج از سالن و هوازی یکی دیگر از فعالیت های موثر در ترشح سروتونین است. انجام ورزش های هوازی 2تا4 روز در هفته برای ارتقا سطح سلامتی جسمی و ذهنـی و در کنار آن ها دریافت حس شادابی بسیار مناسب است.البته توصیه مهم این است که سالمندان وبیماران قلبی-ریوی در انجام این فعالیت ها حتما با پزشک متخصص مشورت نمایند.

“”پیشنهاد میکنیم مطلب زیر که با این موضوع مرتبط هست نیز مطالعه کنید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *