فهرست بستن

یک نکته ی مهم در کارکرد مغز

نتایج یک آنالیز کامل مغزی نشان داد : زمان صرف شده در خارج از منزل به طور مثبت با حجم ماده خاکستری در قشر جلوی پیشانی پشتی سمت راست مرتبط است در این مقاله این دستآورد جالب و مهم پزشکی را مورد بررسی قرار می دهیم.

تحقیقات پیشین مشخص کرده است که قشر جلویی خارجی پیشانی(dorsolateral prefrontal cortex) در عملکردهای کنترلی عالی برای کارهای شناختی مختلف مانند تصمیم گیری، تشخیص موقعیت، حافظه کاری، مدیریت تعارض، تنظیم خلق و خو، تئوری پردازش ذهن، و زمان بندی نقش دارد.

سلامتی مغز

بیماران با آسیب جزئی DLPFC نسبت به محیط اطراف خود بی علاقگی نشان می دهند و از خودانگیختگی در زبان و همچنین رفتار محروم می شوند. همچنین ممکن است بیماران نسبت به افراد و رویدادهایی که می شناسند، هوشیاری کمتری نسبت به حالت عادی داشته باشند.

تایج یک آنالیز کامل مغزی نشان داده است زمان صرف شده در خارج از منزل به طور مثبت با حجم ماده خاکستری در قشر جلوی پیشانی پشتی سمت راست مرتبط است. این موضوع یک نکته مهم را به دنبال دارد که به نوعی بر توصیه های پیشین صحه می گذارد. فعالیت های خارج از منزل باعث تقویت ارتباطات بین نیمکره های مغز شده و در نتیجه آن مهارت های مربوط به قسمت های گوناگونی از جمله بخش نامبرده شده را نیز بهبود می بخشد.

توصیه ما به همه ی میانسالان حضور در اجتماع و حفظ و برقراری ارتباطات با همسالان، حضور در چالش های محیطی و پرهیز جدی از هرگونه انزوای اجتماعی به خصوص پس از دوران بازنشستگی می باشد. سالمندان نیز به این نکته توجه داشته باشند که حضور در نشست های جمعی و ارتباط با گروه های مختلف باعث حفظ پویای مغز و افزایش انگیزه آنان می شود که این موضوع می تواند به بهبود و ارتقای کیفیت زندگی آنان نیز منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *