فهرست بستن

فصل سرد سال و آسیب های سالمندی

با نزدیک شدن فصل سرد سال، احتمال آسیب های وارده به سالمندان بالا می رود که در ادامه برخی از این موارد را بررسی می کنیم.آسیب های اسکلتی:

1-آسیب های اسکلتی:

این آسیب ها معمولا به دنبال سقوط، لیز خوردن در معابر لغزنده و حوادث این چنینی رخ می دهند و استفاده از کفش مناسب، همراه داشتن عصا یا وسایل کمکی و عدم خروج از منزل در صورت ضرورت نداشتن از مواردی هستند که می تواند از این اسیب پیشگیری کند.

2-آسیب های عضلانی:

این دسته از آسیب ها معمولا در سالمندان دارای بیماری های زمینه ای رماتولوژی و دارای ضعف جسمانی اتفاق می افتد و به دنبال آن با رسیدن سرما به بدن، درد های عضلانی، محدودیت حرکتی و یا گرفتگی عضلات شایع هستند که به این دسته از سالمندان پوشش گرم در این بازه زمانی و استفاده از قرص های تقویتی و مسکن تحت نظر پزشک توصیه می شود.

3-آسیب های عفونی:

آنفولانزا، سرماخوردگی و بیماری های ویروسی واگیردار در فصل سرد سال باعث آسیب های بیشتری به سالمندان می شود که این موضوع از ضعف جسمانی و سیستم ایمنی این افراد نشات می گیرد. رعایت مسائل بهداشتی و تقویت سیستم ایمنی برای این دسته از آسیب ها موثر می باشد.

4-آسیب های روانی:

کوتاهی طول روز، بارندگی ها، سردی هوا و فاصله دار شدن دید و بازدیدها و خانه نشینی باعث ایجاد حالات شبه افسردگی می شود که این موضوع در سالمندان با شدت بیشتری احتمال رخ دادن دارد. اصلاح سبک زندگی و مشارکت بیشتر فرزندان و نزدیکان در روابط اجتماعی سالمندان از این آسیب ها جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *