فهرست بستن

استرس های روانـی – اجتماعـی، سهم غیرقابل انکاری در ایجاد بیماری های پیشرونده مغز و اعصاب دارند.

با گاهی به منابع پزشکی و بررسی علل ایجاد بیماری های مغز و اعصاب مانند پارکینسونف ام اس، آلزایمر و … خواهیم دید که استرس و سبک زندگی وجه مشترک همه ی این اختلالات هستند.

استرس و آنچه که به عنوان سبک زندگی با استرس خوانده می شود بیشتر از ناآگاهـی و عدم اطلاع از مهارت های روانشناختی برای کنترل آن ها ناشی می شود. مفاهیمی مانند لذت بردن از لحظه ها، مدیتیشن، ذهن آگاهـی، کنترل خود و نظیر آن ها همه و همه ابزارهای روانناختی هستند که به ما کمک خواهند کرد تا با درک بهتر از زندگی بتوانیم بر مشکلات فائق آییم و از حجم استرس های وارد بر ذهن خود بکاهیم.

نیما رفیعی

بدون شک نقش اصلی این حوزه را روانپزشکان و روانشناسان بر عهده دارند و آن ها می توانند با ارائه مشاوره های تخصصی کمک کنند تا آگاهـی های لازم به دست آید. توصیه ی ما این است که چنانچه وارد برهه های حساس از زندگی می شوید یا دارای ذهن مشوش هستید و چنانچه شغل پر استرس دارید حتما به صورت دوره ای از خدمات مشاوره ای تحت نظر افراد متخصص و ماهـر بهره مند شوید و بدانید هزینه ای که ممکن است در ازای دریافت این خدمات بپردازید به مراتب کمتر و بی ارزش تر از هزینه ی ناشی از رسیدگی و درمان اختلالات و بیماری های آینده آن خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *