فهرست بستن

آلودگی هوا و هشدار به سالمندان

وجود ریزگرد ها و ذرات آلاینده در هوا، فضاهای باز را برای حضور همه ی افراد خطرناک می کند اما سالمندان و به خصوص سالمندان دارای بیماری های زمینه ای بیش از بقیه در معرض آسیب هستند.

آلودگی هوا و سالمندان

حضور سالمندان در روز هایی که میزان آلایندگی ها سطح خطرناک و ناسالم را نمایش می دهد بسیار خطرناک است و توصیه می شود سالمندان در این روزها از خانه خارج نشوند و همچنین سالمندانی که دارای بیماری های زمینه ای به ویژه گرفتگی عروق و ناراسایی های ریوی هستند نیاز به مراقبت های جدی تری دارند.

آلودگی هوا باعث کاهش میزان اکسیژن وارد شده به ریه ها و به دنبال آن جریان خون و بدن می شود. این کاهش سطح اکسیژن کارکرد سلول ها را به خطر انداخته و ممکن است منجر به حملات قلبی نیز بشود.

توصیه هایی که بیشترین تکرار را برای رعایت کردن در روزهای آلوده داشته است شامل: نوشیدن زیاد مایعات، استفاده از لبنیات، استفاده از سبزیجات تازه، پرهیز از استفاده از غذاهای چرب و فست فودها، عدم استعمال دخانیات و پرهیز از فعالیت های پرتحرک و ورزشی می باشد.

با این حال توصیه می کنیم در روزهای آلوده علاوه بر استقرار در منزل با پزشک خود نیز در ارتباط باشید و با دریافت توصیه های لازم الاجرا و عمل به آن سلامتی خود و اطرافیانتان را حفظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *