فهرست بستن

آلرژی های فصلی را خودسرانه درمان نکنید.

فصل بهار به دلیل وزش باد و نسیم های بهاری، آغاز فصل رویش گیاهان و وجود آلرژن های مختلف ممکن است باعث ایجاد حساسیت های فصلی که آن ها را با نام آلرژی نیز می شناسیم بشود. در این مقاله به چند نکته درباره ی این موضوع پرداخته شده است.

اولین و شاید مهم ترین نکته این است که حساسیت را به موقع و درست شناسایی کنید، درباره انواع آلرژی ها اطلاعات مختلف و گوناگونی از منابع معتبر مطالعه کنید تا اگر با مواردی از آن مواجه شدید از اطلاعات قبلی خود بهره بگیرید.

نکته بسیار مهم دیگر آن که از استفاده خودسرانه داروهای ضد حساسیت چه قرص ها و چه داروهای گیاهی جدا پرهیز کنید، گاهی همین استفاده غیراصولی موجب ایجاد عوارض گوارشی، قلبی یا حتی در واکنش های شدید ایجاد تشنج و سکته های مغزی بشود.

اگر حساسیت های شما سابقه قبلی دارد و نسبت به آن آشنایی کافی دارید می توانید درمان های موثر قبلی را ادامه دهید اما اگر با نوع جدیدی از حساسیت برخورد کردید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و طبق دستور نسبت به استفاده از داروها اقدام کنید.

متخصص آسم و آلرژی، نزدیک ترین تخصص برای بررسی مشکلات مربوط به این موضوع می باشد. همچنین متخصص پوست برای حساسیت های پوستی و متخصص ریه نیز برای مشکلات تنفسی ناشی از آلرژی های دستگاه تنفسی گروه هایی هستند که می توانند در درمان و کاهش عوارض حساسیت های فصلی به شما بیشترین کمک را ارئه دهند.

سالمندان محترم نیز به دلیل شرایط سنی و بیماری های زمینه ای احتمالی ممکن است واکنش های بیشتری در مواجه با آلرژن ها نسبت به سایر افراد داشته باشند که در این مورد اقدام زودهنگام و مراجعه به متخصص بسیار توصیه می شود.

نکته دیگر درباره ی سالمندان، احتمال ایجاد واکنش های آلرژیک به دلیل استفاده از داروهای جدید یا تداخلات دارویی است که در این مورد نیز توصیه می شود سوابق مصرف دارو را به پزشک معالج و داروساز حاضر در داروخانه اعلام کنید تا از این مورد نیز جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *