فهرست بستن

کارنامه سالی که گذشت…

این مقاله بیشتر جنبه خودشناسی و کمک به ایجاد تغییرات و سالی بهتر را دارد. پیشنهاد نویسنده این است که پس از مطالعه این مطلب کمی بر آن تامل کنید و آن را برای دوستان و عزیزانتان ارسال کنید.

در هیاهوی آخر سال و آمادگی برای آغاز بهار، فرصتی را فراهم کنید تا با خود خلوت کنید و سالی که گذشت را مورد بررسی قرار دهید. سوالاتی از خود بپرسید تا به شما این امکان را بدهد که یکسال گذشته تان را از بالا و نگاهـی جامع مورد ارزیابی قرار دهید.

اگر بتوانید به سوالاتی که در ادامه عنوان می شود پاسخ های کامل و قاطعی ارائه کنید می توان امیدوار بود که با شناخت کامل از خودتان به سراغ سال جدید می روید و می توانید با برنامه و اعمال تغییرات از پیروزی های شیرینی در سال جدید بهره مند شوید.

بهرین اتفاق سالی که گذشت چه بود؟ / تلخ ترین اتفاق در سالی که گذشت چه بود؟ / 3فرد تاثیر گذار در زندگیتان در سالی که گذشت چه کسانی بودند؟ / مهم ترین دستاوردهایتان در سالی که گذشت کدامند؟ / در این سالی که گذشت نسبت به سال قبل تر آن چه اتفاقات مثبت و تغییرات خوبی را برای خودتان رقم زدید؟ / چه اتفاقی دوست داشتید در سالی که گذشت رخ دهد و نشد؟ / سه اقدامی که اگر به ابتدای سالی که گذشت برگردید، حتما اصلاح می کنید یا انجام نمیدهید را شناسایی کنید. / موضوعات، حوادث، جملات یا اتفاقاتی که در شما تاثیر عمیق گذاشتند را شناسایی کنید. / به کارنامه عملکرد خودتان در سالی که گذشت چه امتیازی می دهید؟

در سال جدید برنامه ریزی داشته باشید: پلان بلند مدت یا سالانه، میان مدت یا 6 ماهه، و کوتاه مدت یا ماهانه. سپس برنامه ماهانه خود را در طول روزهای یک ماه تدوین کنید تا با سرعت و دقت بیشتری به سمت اهدافتان حرکت کنید.

عادات خوبی که دوست دارید کسب کنید را با مطالعه و حساسیت به زندگی روزانه تان بیفزایید و تغییرات لازم در شخصیت یا اخلاق خود را با کسب مشاوره یا ایجاد خودشناسـی های عمیق اعمال کنید و در یاد داشته باشید که ایجاد تغییرات در بازه های بلند مدت می تواند تاثیر شگفت انگیزی در بهره وری شما بگذارد. در همین ارتباط به شما پیشنهاد می کنم مقاله عدد شگفت انگیز 21 را مطالعه کنید.

در سال جدید بیشتر کتاب بخوانید. در دریافت انرژی های مثبت بیشتر بکوشید. دلخوری ها کینه ها و ناراحتی را در سال جدید با خودتان حمل نکنید. بیشتر به فکر سلامت جسمی و روانی خودتان باشید.

لطفا شما هم در قسمت دیدگاه ها به نکات بالا چیزی اضافه کنید….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *