فهرست بستن

عادات غذایی نامناسب سالمندان!

با افزایش سن و ورود به دوران سالمندی یکی از نکات بسیار مهم رعایت رژیم های غذایی مناسب است. در این مقاله به اختصار به این موضوع پرداخته ایم.

یکی از اصلی ترین موارد در احتیاطات تغذیه ای سالمندان، رعایت مصرف قندهاست. شیرینی جات از اصلی ترین عوامل افزایش قند خون وفشار خون و اسیب های جدی مانند دیابت و چاقی هستند که اصلاح مصرف آن به سالمندان بسیار توصیه شده است. برای این منظور با انجام چکاپ های دوره ای قند خون را اندازه بگیرید و با مشورت پزشک و متخصص تغذیه یک رژیم مناسب را برگزینید.

چربی ها دسته دیگری از مواد غذایی هستند که با ایجاد رسوب در رگ ها و افزایش چربی خون زمینه ای برای ایجاد سکته های مغزی و قلبی را فراهم می کنند. رعایت میزان مصرف چربی ها و کنترل آن از مهم ترین نکات در اصلاح سبک تغذیه روزانه است.

نمک گروه بعدی مواد غذایی پر خطر برای سالمندان است. مصرف نمک ها نیز ارتباط مستقیم با افزایش فشارخون دارد که این موضوع خود زمینه ایجاد آسیب های متنوعی در سالمندان می شود . متخصصان تغذیه پیشنهاد کرده اند مصرف نمک ها به حداقل ترین خالت ممکن تقلیل یابد و فشار خون نیز به صورت روزانه مورد ارزیابی قرار گیرد.

استفاده از میوه جات توصیه دیگری است که به سالمندان در دریافت منابع غذایی و معدنی مناسب کمک فراوانی می کند. این نکته را در نظر داشته باشید که برای مصرف میوه ها و سبزی های تازه برخی حساسیت های گوارشی احتمالی را نیز بررسی کنید تا از ایجاد آن ها جلوگیری شود.

به طور کلی تغذیه در سالمندان مبحث بسیار مهمی است که نیازمند نظرات گروه مخصوص به آن می باشد عدم رعایت نکات مهم تغذیه ای باعث ایجاد آسیب های سنگین و گاهی جبران نناپذیری در سالمندان می شود. پیش از ان که زمان گذشته باشد برای بررسی منابع غذایی سالمندان و اصلاح سبک تغذیه بکوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *