فهرست بستن

طراحی سبک زندگی سالم

گاهی تفکر رایج آن است که برای داشتن سبک زندگی سالم همین که برخی موارد رعایت شود و از موارد نامناسب پرهیز شود کفایت می کند. اما مسئله کیفیت زندگی فراتر از این است و نیاز به برنامه ریزی و آماده سازی دارد.

برای داشتن کیفیت زندگی خوب و مناسب خودتان باید ابعاد و جنبه های مختلف زندگی تان را بشناسید. بر نقاط قوت و ضعف خود اشراف داشته باشید و با دید جامع به طراحی یک الگوی مناسب برای اعمال آن در زندگی شخصی اقدام کنید.

جنبه های عاطفی، مسائل مالی، سلامت فیزیکی و جسمی، آرامش روحی، فرصت تفریخ و استراحت، معاشرت جمعی و اجتماعی و… همه از نکاتیست که باید در طراحی سبک زندگی مد نظر داشت.

داشتن یک سبک زندگی خوب می تواند منجر به موفقیت های گوناگون در ادوار مختل زندگی بشود.در تاریخچه گیری و بررسی نوع زندگی سالمندانی که دچار بیماری های گوناگون و به ویژه دمانس هستند نکته مشترک عدم رعایت استانداردهای یک زندگی سالم و افراط در کار و و عدم تعادل میان شغل و خانواده محسوس است.

گاهی داشتن سبک زندگی خوب را در گرو تمکن مالی و توانایی مالی بالا می دانیم و برای آن تلاشها و مجاهدت های گوناگون می کنیم اما غافل از آنیم که سلامت جسمی و فیزیکی خود را فدای این دستاورد کرده و در وضعیت مالی مناسب قسمت زیادی از این دارایی صرف احیا و به دست اوردن مجدد سلامتی از دست رفته در همین مسیر می شود.

زندگی فقط زنده بودن نیست. برای تک تک لحظات زندگی باید شکرگزار باشیم و قدر آن را بدانیم، تمام موفقیت ها و دست آوردهای ما در همین زندگیست که محقق می شود پس برای این فرصت ارزشمند اهمیت لازم را بدهیم و با طراحی سبک زندگی خوب و سالم، اوقات خوبی را برای خود، خانواده و اطرافیان به ارمغان آوریم.

پیشنهاد م کنیم مطلب تغذیه سالم = زندگی سالم را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *